The match was broadcast on public television.  (Photo: KCTV Capture)
  • Post author:
  • Post category:News
  • Post comments:0 Comments

North Korea transmitted two days later and illegally, the party of the Argentine National Team on public television. The images were taken from the signal of a South Korean channel, from which he covered the logos and removed the story.

The strange transmission aired this Thursday on the only channel authorized to broadcast a signal on television.

Also read: Kim Jong-un’s regime launched more than 25 missiles near South Korea and tension grows in the region

KCTV (Korean Central Television) is the state television agency of North Korea, and is controlled by the country’s government. The broadcast of images is only carried out under the brand Central Broadcasting Committee of Korea, which has four TV stations.

The match was broadcast on public television. (Photo: KCTV Capture)

Only propaganda programs with focus on the history and achievements of the Workers’ Party of Korea, the Korean People’s Army and its leader are broadcast.

News ranges from new construction projects to history lessons about the achievements and past of “founding father” Kim Il-sung and his descendants.

Also read: Concern in the National Team: Messi has physical discomfort in the preview of the key clash against Mexico

In addition, local movies, children’s programs, theater, patriotic musical and theatrical shows are broadcast. During the celebration of national holidays, military parades, musical shows and movies are broadcast, as well as other special broadcasts.

The match was broadcast this Thursday.  (Photo: KCTV Capture)
The match was broadcast this Thursday. (Photo: KCTV Capture)

They are far from broadcasting sporting events of the magnitude of a soccer World Cup and that was what drew powerful attention when the image of Lionel Scaloni’s team appeared on the Korean state channel this Thursday.

Leave a Reply